“René Oosterman, zendermanager SBS6, aan de kant gezet”

SBS heeft de zendermanager van SBS6, René Oosterman, de laan uit gestuurd. Dit bericht De Telegraaf op haar website. Volgens een persvoorlichter van SBS tegenover De Telegraaf zou Oosterman de functie van zendermanager na ruim twee jaar neer leggen ‘vanwege de veranderde invulling van deze positie’.

Mindmasters Live

Het vertrek van Oosterman komt een aantal dagen nadat SBS besloot om te stoppen met de show Mindmasters Live op SBS6. Volgens programmadirecteur Peter Lubbers kon de kijker Mindmasters Live onvoldoende waarderen en het werd dan ook niet goed genoeg bekeken. Het programma kende nog slechts twee live-uitzendingen. “Natuurlijk vinden wij dat enorm jammer, maar dit kan gebeuren: niet elk programma scoort. Ondanks de nodige inhoudelijke verbeteringen bleef het teleurstellend en zien wij dit ook niet meer veranderen. Daarom hebben we besloten om hier niet mee door te gaan.” De eerste uitzending vorige week vrijdag trok ruim 600.000 kijkers. Deze week bleef dat aantal onder de 500.000.

René Oosterman

Het besluit om Rene Oosterman aan de kant te zetten moet volgens SBS los worden gezien van de kijkcijfers. “Het zou puur een inhoudelijke kwestie zijn.” Ingewijden melden echter aan de Telegraaf dat de zendermanager het besluit niet geheel uit eigen wil heeft genomen. René Oosterman stond sinds november 2013 aan het roer van SBS6.

In de lift

De kijkcijfers van SBS6 geven reden tot de tevredenheid waardoor het vertrek van Oosterman toch als een verrassing komt. In de doelgroep 20-54 jaar groeide het marktaandeel van SBS6 tussen september en nu van 9,5 naar 10,5 procent ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek

De positie van algemeen programmadirecteur Peter Lubbers, die begin dit jaar de aan de kant gezette Remko van Westerloo opvolgde, staat volgens De Telegraaf niet ter discussie.

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.