Ziggo: Er is geen ‘Ajax-effect’

coaxkabelKabelaar Ziggo heeft vrijdag niet meer aanmeldingen of opzeggingen te verwerken gekregen dan normaal. Dat zegt woordvoerder Martijn Jonker van het kabelbedrijf tegenover de regionale omroep RTV Noord. Vrijdagochtend werd bekend dat Ziggo voor 8 miljoen euro per jaar hoofdsponsor wordt van Ajax.

‘Voetbal gaat gepaard met emotie, dus we hadden wel felle reacties voorzien’, aldus Jonker. ‘We zijn na de fusie met UPC straks een nationaal bedrijf en hebben er dit keer voor gekozen om een groot Nederlands bedrijf te sponsoren, in de vorm van een grote club met een internationale uitstraling. In voetbal heb je nu eenmaal ook tegenstanders, dat hoort erbij,’ concludeert de woordvoerder tegenover de regionale omroep.

KPN ‘haakt in’
Klanten die deze dagen een abonnement voor interactieve TV, internet en bellen afsluiten bij KPN krijgen er gratis een ADO Den Haag-shirt bij. Je moet dan wel uiterlijk 30 november het Alles-in-1 pakket van het telecombedrijf kopen. Mensen die dat doen maken bovendien kans op twee kaarten voor een voetbalclinic door een A-selectie speler van ADO. 

Ziggo : Unieke kans
Kabelaar Ziggo zelf is zeer tevreden over de deal met voetbalclub uit Amsterdam. Tijdens de perspresentatie sprak beoogd CEO Baptiest Coopmans van Ziggo lovende woorden. Coopmans noemde de samenwerking uniek in zijn soort. ‘We hebben de kans om met een aansprekende club als Ajax in zee te gaan met beide handen aangegrepen. Ziggo is heel enthousiast en trots. Het is een unieke kans. Ziggo en Ajax vormen een unieke combinatie.