Kort medianieuws 19 maart 2015

  • coaxkabelDe Autoriteit Consument & Markt (ACM) vindt de fusie van UPC en Ziggo geen reden om een nieuw marktonderzoek te doen. Tele2 had daartoe een verzoek ingediend.  Lees verder
  • NPO 3 richt zich sinds januari 2015 met een nieuwe, frisse programmering en vaste avonden vooral op jongeren tussen 20 en 34 jaar. En dat betaalt zich uit: het marktaandeel van de zender steeg van 5,5 naar 6,2 procent in de periode 1 januari tot en met 8 maart[1]. Dat is een relatieve stijging van 15 procent in het marktaandeel onder jongeren die tv kijken. Vooral de nieuwe maandag- en dinsdagavond zijn populair, maar de kijker weet ook de Nederlandse filmavond op zaterdag goed te vinden.
  • Entertainment One Benelux heeft een deal gesloten met Eyeworks. De deal is gesloten voor drie grote Nederlandse films. Binnenkort zal er meer bekend worden gemaakt over de inhoud van deze titels. Entertainment One Benelux is erg enthousiast over de nieuwe samenwerking: “We zijn ontzettend blij om deze samenwerking aan te gaan met één van Nederlands grootste en belangrijkste producenten. We kunnen niet wachten om aan de slag te gaan”, aldus COO Wilco Wolfers.
  • Luisteraars keren het ‘hippe’ 3FM de rug toe. En dan moet de aangekondigde verhuizing van sterkste troeven Coen en Sander naar marktleider Radio 538 nog plaatsvinden. Bij 3FM reageren ze nuchter, maar deskundigen zien een probleem. Lees verder
  • Met uitzondering van de christelijke partijen CU/SGP en CDA, zijn de politieke partijen in de gemeente Stichtse Vecht van mening dat RTV Stichtse Vecht bestaansrecht heeft, en daarom tijdelijk financieel gesteund moet worden. Lees verder
  • Voorzitter Chris Wijmans van RTV Papendrecht treedt af. Het boegbeeld van de lokale omroep in Papendrecht wil zo de weg vrijmaken voor de oplossing van een langslepend conflict tussen de gemeente en de omroep Lees verder
  • Het is weer feest voor Dotan. Nadat hij dinsdag een Buma Award in ontvangst mocht nemen, heeft de 28-jarige zanger donderdag de Schaal van Rigter in de wacht gesleept. 3FM beloonde de singer-songwriters megahit Home met de prijs voor de meest gedraaide Nederlandse single op de zender. Lees verder
  • 100% NL is een nieuw online radiostation gestart: 100% NL Dance. 100% NL Dance is het station met de beste dancehits uit Nederland. Al jaren is Nederland de grootste leverancier van de meest succesvolle dj’s en dance hits ter wereld. 100% NL Dance is te beluisteren via de website, de onlangs vernieuwde app en verschillende radioportals.